Mijn grootste ergernis

ergernis ictOnderstaand bericht vond ik op een forum:

Hallo iedereen, ik ben bezig een e-book te schrijven met als titel: ict met plezier. Het bespreekt hoe je plezier kunt hebben van je ict, hoe je het best de meest frusterende ict problemen kunt voorkomen, en hoe je ermee kunt omgaan als het je toch overkomen is. Een aantal problemen ken ik ( te complexe oplossingen, onbereikbare helpdesks, storingen die volgens de leverancier je eigen schuld zijn) maar ik ben heel benieuwd naar verdere issues. Dus vandaar deze vraag: wat is jullie meest frustrerende ict probleem?

Klik door voor mijn reactie.

Mijn reactie:

Hallo iedereen,

Ik ben al 30 jaar als ICT-er bezig op het snijvlak ICT business. Ik merk dat gebruikersorganisaties absoluut niet willen inkrimpen. Businesscase na businesscase worden ingediend en niemand vertrekt. Dat is al jarenlang bekend. O.a beschreven door Nicholas Carrr in "Does IT matter?".

De hele wereld is bezig met productiviteitsstijgingen, alleen de gegevensverwerkende sector niet. Ik ken afdelingen, die met twee klantreacties per dag bezig zijn. Uren bezig met fout-afhandeling. En vergaderen. Doet me denken aan sommige projecten. Met meer mensen doe je steeds minder.

Een grote ergernis!!!

Noot van de redactie: Wat zijn uw grootste IT-ergernissen? Schrijf ze in een reactie op deze posting of als gastcolumn op innovatieforganiseren.nl!

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>