Succes met innovatie

Welke  bedrijven hebben succes met innovatie en hoe doen ze dat? Uit "Smart Spenders: The Global Innovation 1000" komen een paar frappante uitkomsten. Het geld dat in R&D gestopt wordt vertoont geen duidelijke relatie met het innovatieve succes van ondernemingen! Ook de omvang van het bedrijf of het aantal patenten dat het bedrijf vergaard heeft zijn niet echt belangrijk. Het gaat om andere zaken. Wat dan wel?

Heel belangrijk is de directe bemoeienis en aandacht van het topmanagement voor alle fasen van het innovatieproces, van ideeen-ontwikkeling tot en met de commerciele uitnutting.
Heel vaak zijn het de klanten die de motor zijn van innovaties. Of beter geformuleerd:  Een grote mate van klantgerichtheid en nieuwsgierigheid naar wat de klant eigenlijk zoekt en waar hij mee gebaat is.

Het rapport "Smart Spenders: The Global Innovation 1000" is een heel verhaal. In de kern komt het neer op een simpele boodschap: Focus op je klanten; zorg ervoor dat van front- tot backoffice inclusief produktie, ontwikkeling ‘new business' en R&D men in de weer is met de klant. En als de top daar niet achteraan sjouwt en dat niet monitort dan lukt dat niet. Een simpele boodschap maar bere lastig om te realiseren!

Begin bij het eind! Is uw organisatie klantgericht? Op www.gekopklanten.nl leest u hier meer over.

Bron: Smart Spenders: The Global Innovation 1000

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Succes met innovatie | innovatielog.nl
[...] Welke  bedrijven hebben succes met innovatie en hoe doen ze dat? Uit “Smart Spenders: The Global Innovation 1000″ komen een paar frappante uitkomsten. Het geld dat in R&D gestopt wordt vertoont geen duidelijke relatie met het innovatieve succes van ondernemingen! Ook de omvang van het bedrijf of het aantal patenten dat het bedrijf vergaard heeft zijn niet echt belangrijk. Het gaat om andere zaken. Wat dan wel? (more…) [...]