Win the battle, lose the war (deel 3, slot)

Bij de eindrapportage krijgen de adviseurs een lauwe ontvangst. De opdrachtgever neemt amper de tijd om het rapport te bespreken, dat kan wel met de gedelegeerd opdrachtgever. Aan het vertrouwelijke rapport wordt nauwelijks aandacht besteed.

Desillusie 

De adviseurs voelen zich bedonderd en verlaten na anderhalf uur gefrustreerd het pand.   Wat is er misgegaan?, Wat hebben ze verkeerd gedaan? Er is toch precies geleverd wat er is afgesproken? Sterker nog, ze hebben meer geleverd dan is gevraagd.

 

Na een paar dagen nemen ze contact op met de opdrachtgever die aangeeft dat hij iets anders had verwacht. Eigenlijk wilde hij eerst geen afspraak om de situatie te bespreken, maar vanwege de persoonlijke relatie met een van de adviseurs neemt hij toch even de tijd. Hij gebruikt de volgende metafoor:, ‘Ik wilde een koelkast en jullie leveren een vaatwasser.
 

Jullie hebben je werk goed gedaan, maar jullie partner heeft niet goed geluisterd bij de overdracht. Ik betaal wel de factuur, omdat ik de offerte heb getekend, maar ik ben niet van plan om jullie op korte termijn weer terug te vragen. Trouwens, we zijn al begonnen om jullie  adviezen in gang te zetten.

 

Win the battle, lose the war.

Kom met uw praktijkervaringen op het terrein van managen en organiseren

Deel uw kennis, schrijf 3 columns of artikelen en ontvang een gratis pro-abonnement (twv €200)

Word een pro!

SCHRIJF MEE >>

Win the battle, lose the war (deel 3, slot) | innovatielog.nl
[...] Bij de eindrapportage krijgen de adviseurs een lauwe ontvangst. De opdrachtgever neemt amper de tijd om het rapport te bespreken, dat kan wel met de gedelegeerd opdrachtgever. Aan het vertrouwelijke rapport wordt nauwelijks aandacht besteed. (more…) [...]