UITNODIGING : Innovatief Organiseren event !!

De kennisintensieve organisatie in 2020

Web 2.0, duurzaam werken, Het Nieuwe Werken, globalisering, open innovatie, generatie Y en de netwerkeconomie. Stuk voor stuk ontwikkelingen die onze blik op organiseren en organisaties ingrijpend zullen veranderen, met name in het kennisintensieve omgevingen. Wil je weten welke invloed deze en andere trends zullen hebben voor de manier waarop we ons in 2020 organiseren? Kom dan naar het eerste Innovatief Organiseren event en zoek samen met ons naar de antwoorden!

Op 17 maart wilen wij met een groep van ongeveer veertig enthousiaste professionals verkennen hoe de kennisintensieve organisatie er in 2020 uit kan zien. Heb jij een visie op de toekomst en wil je die graag delen met anderen? Meld je dan nu aan! In dit artikel vind je meer details. 

Wat gaan we doen?

De redactie van InnovatiefOrganiseren.nl organiseert op woensdagmiddag 17 maart een interactieve sessie met ongeveer veertig professionals uit bedrijfsleven, overheid, wetenschap en consultancy. De kernvraag van deze bijeenkomst luidt: “Hoe zie de kennisintensieve organisatie er in 2020 uit?”.

Het wordt geen middag met “praatje plaatje” presentaties van deskundigen. We gaan meteen met elkaar aan de slag! Via scenarioplanning ontwikkelen we verschillende toekomstbeelden. Door in kleine, wisselende groepen te werken leren de deelnemers elkaar snel kennen en ontstaat er maximale ruimte voor inspiratie.

Plaats van handeling is Seats2Meet in Utrecht, op loopafstand van Utrecht CS.

Het programma

Het voorlopige programma is als volgt:

12.30   Ontvangst met koffie en thee

13.00    Introductie van het programma (Edwin Lambregts)

Scenarioplanning via The World Café werkvorm. In drie ronden zullen we in vier subgroepen en onder de deskundige begeleiding van vier tafelvoorzitters de volgende onderwerpen onder de loep nemen:

13.30    Ronde 1 :  Topics & Trends voor 2020

14.30    Ronde 2 :  Scenario’s 2020 : een kijkje in de toekomst

15.15    Ronde 3 :  Impact & Influence :  de consequenties voor vandaag

16.00    Korte presentaties van de resultaten, discussie

16.45    Afsluiting

17.00    Netwerkborrel !

Om de middag te begeleiden hebben we vier tafelvoorzitters gevraagd om ons te helpen. Zij zullen steeds wisselende groepen van ongeveer tien deelnemers begeleiden bij het ontwikkelen van de scenario’s en het stroomlijnen van de discussies. In drie ronden wordt gebouwd aan een visie op de toekomst van de kennisintensieve organisatie en brengen we de consequenties voor vandaag in kaart.

De tafelvoorzitters zijn (onder voorbehoud): Annemarie Kalshoven (programmamanager Vitens), Richard Puyt (zelfstandig adviseur en redacteur van InnovatiefOrganiseren.nl), Sascha Bruggink (senior consultant bij Berenschot) en Gyuri Vergouw (voetbalprofessor, blogger en vennoot bij Holland Consulting Group).

Hou regelmatig InnovatiefOrganiseren.nl in de gaten. Wij zullen je via onze site regelmatig op de hoogte houden van nieuwtjes over dit evenement.

Waarom meedoen ?

  • toegang tot een interessant netwerk van professionals
  • inspiratie gecombineerd met transpiratie, de handen uit de mouwen
  • eindelijk de gelegenheid om jezelf in de etalage te zetten als briljant visionair
  • de kans om te brainstormen met professionals buiten je eigen vakgebied
  • na afloop: een bondig rapport met de resultaten van de middag
  • gewoon een leuke middag met andere leuke mensen

Wat gaat het me kosten ?

Wij zijn dit evenement niet gestart om er geld aan te verdienen. Het zou echter wel fijn zijn als we in de toekomst meer van dit soort bijeenkomsten kunnen organiseren. We zullen de deelnemers daarom achteraf vragen om een vrijwillige bijdrage in de kosten op basis van het ‘waardebepaling achteraf’ principe. Let op: deze bijdrage is geheel vrijwillig!

Hoe kan ik meedoen ?

Je aanmelden voor ons evenement is eenvoudig. Stuur gewoon een e-mail aan edwin_lambregts@yahoo.com. Vermeld in je e-mail je contactgegevens en je huidige functie. Geef ook een korte motivatie (een paar zinnen is genoeg) waarom je graag aan de sessie mee wilt doen.

Het is mogelijk dat er meer aanmeldingen zijn dan plaatsen. In dat geval zullen we mensen moeten teleurstellen, omdat we maximaal veertig mensen kunnen herbergen. Bij overtekening zullen de organisatoren (Edwin Lambregts en Richard Puyt) een selectie maken op basis van kwaliteit en de breedte van de aanwezige disciplines.

5 thoughts on “UITNODIGING : Innovatief Organiseren event !!”

mildrid hulskamp 10 jaar ago

de 17e maart past mij helaas niet. Kunt u mij op de hoogte houden over het resultaat van die bijeenkomst?

Kim Castenmiller 10 jaar ago

Helaas kan ik niet. Ik heb wel een visie en vind het thema uitermate boeiend.

Ik zou ook graag het resultaat horen en in een eventueel vervolg aanhaken!

Hartelijke groet Kim Castenmiller

Het Innovatief Organiseren event zit helemaal vol! | Innovatief Organiseren 10 jaar ago

[…] 13 februari plaatsten wij de uitnodiging op deze site en op enkele LinkedIn groepen. Inmiddels hebben bijna honderd mensen interesse […]

Aly Gelderblom 10 jaar ago

Boeiend, de wijze waarop een en ander vorm krijgt en mensen elkaar zoeken en dus vinden. Ik verneem graag wat deze bijeenkomst opgeleverd heeft. Ikzelf had graag meegedaan juist vanwege mijn aandachtspunt: duurzaamheid in de organisatie van 2020. We zullen vandaag aan de slag moeten om morgen ook duurzaam vorm te geven. kijk eens als het zo uitkomt op http://www.expeditieduurzaam.nl

Innovatief Organiseren event !! |  Hutspot 10 jaar ago

[…] overheid, wetenschap en consultancy in een interactieve sessie bij Seats2Meet in Utrecht, verkend hoe de kennisintensieve organisatie er in 2020 uit zal zien. Het event werd georganiseerd door de weblog InnovatiefOrganiseren.nl, hieronder een […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *